söndag 14 juni 2009

INSPIRATIONEN KOMMER FRÅN GÖTEBORG SENT 1800-TAL!

Otroligt nog så kommer inspirationen till min sjömanskostym från Göteborg (!).. Min kostym kommer inspireras av denna skönhet som härstammar från slutet av 1800-talet. Med tanke på mina skor så har jag nu gjort en kovändning och beslutat mig för en vit kostym. Den kommer med tanke på resans längd se oerhört vacker ut när jag når målet, skitig och använd look är en positiv egenskap i detta projekt.



Lite info om originalet kan vara på sin plats;




Beskrivning; Bussarong & Byxor




Material: Linne




Ägare av kostymen, finns 3 stycken men presenterar bara en utav dom:



Johansson Karl född 1871, Kyrkesund, Bohuslän, Sverige. Karl var son till Johan Berntsson, lots på Grönskären utanför Kyrkesund; bror till Pontus, Axel, Olivia och Johanna.
Nu ringer jag mamma och sen kör vi!
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar