söndag 23 augusti 2009

Jag ska i en liten båt segla från Stockholm via Mälaren, Hjälmaren, Vättern samt kanotleder till Wanås slott i Skåne.

Här är lite bilder från mina första turer med båten.

Här står båten vid ångbåtsbryggan på Skeppsholmen. Strax efter hivar jag och Olle ner båten i vattnet.





Jag var ute på min andra tur i fredags med min tjej. Med gott självförtroende seglade vi iväg. Skönt med en lekfull utflykt på Mälaren medan vår dotter gick sin första dag i skolan. Det gick bra tills vi fastnade i nån sorts limbo under Essingeleden mitt emellan Essingeöarna. Tiden gick medan jag försökte alla trick för att få vind i seglena. Anspänd och svettandes låtsades jag oberörd inför min tjej. Nu var det snart dags att hämta på skolan. Jag paddlade in båten i Broparkens småbåtshamn. Stukad rullade jag under den låsta grinden och lämande båten inlåst på båtklubben.


Här är bilder från idag. Jag och Gurra var och hämtade båten från Stora Essingen och seglade lite för att återfå självförtroende och lust.

2 kommentarer:

  1. Romantisk seglats övergick i sjödrama. Må vindarna vara gynnsammare på din färd.

    SvaraRadera
  2. Gullig båt på havets vågade vågade våg. Lycka till med förberedelserna. Du kan ju alltid resa en och annan väg till Sala istället. Välkommen!

    SvaraRadera