tisdag 18 augusti 2009

Sjömanskostym!

Snart är sjömanskostymen klar...har ju inspirerats av den som finns i tidigare inlägg. Basen i denna kreation är gardintyg, var det som överlägset motsvarade förväntningarna bäst.

Jag har under sommaren arbetat en hel del med projektet och nu kommit fram till en slutgiltig gestaltning för denna resa. "En annan väg" är ju en bred titel och ett brett tema att jobba efter vilket känts fantastiskt trevligt..

Grunden om den "ensamme sjömannen" kvarstår, och jag vill nu, kanske mer än tidigare, behålla den distans som en sjöman upplever på havet, vilket är själva grundplåten i mitt projekt!

Det här med saknaden och ensamheten som ändå möjliggör ett utbyte och intressanta möten, oavsett om det är med främmande personer eller i min egen skalle.

Min resa sker alltså både fysiskt med de där 60 milen och psykist med de där 60 milen.

Jag planerar att gå 4 timmar om dagen och har av ren princip inte kollat upp någonting om någon stad eller by på vägen, det tar jag när jag anser mig komma fram till dessa.

Skepp och hoj, snart går fan på torra land.

Klas Eriksson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar