tisdag 22 september 2009

Utdrag ur....

....loggboken den 20/9 2009

Kära Loggbok,

jag har nu anpassat mig ganska bra till det här "nya" livet as a wanderer, men ränderna kommer aldrig att gå ur känns det som ibland. Mitt liv på båten var tryggt och förutsägbart, vilket jag saknar men ändå inte. Du vet, man festade på helgerna, jobbade och höll käften på vardagarna, allt bara rullade på...det kom pengar den 25:e och man var extra glad veckan efter lön och extra tyst veckan innan lön.

I mitt nuvarande liv, är allt sånt ställt på sin spets.. finns ingen speciell dag då lönen kommer, man festar när man vill och jag har inte råd att hålla käften, ingeting rullar på, det är en ständig utmaning. Om jag hittar båten, kommer jag då återgå till det trygga, vill jag det, på riktigt?! Jag tänker på djungelboken ikväll...och saknar båten på ett nytt sätt kanske..


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar