måndag 21 september 2009

Utdrag ur....

....loggboken den 17/9 2009.


Kära Loggbok,

anlände idag till Stavsjö Vandrarhem där jag möttes upp av Tommy, en fåordig men rak man. Han hänvisade mig till rum nummer tre, det här med rum nummer ett blir mer och mer ovanligt. I rummet som var c:a 15 kvadrat kunde jag se ut genom mitt fönster, en väg, en parkering och och lite träd. Jag får alltid upp en bild av en dovhjort när jag tänker på Stavsjö, men någon sådan fanns inte att se. Däremot fick jag känslan av att någon annan ständigt befann sig i mitt rum, kanske det spökade? Rummet gick i gul färg, undrar vad den färgen har för betydelse för att framkalla tidigare liv tänkte jag.. Tommy i receptionen var även han lite kryptisk..
Jag: - Finns det någon souvernir eller nåt annat jag kan köpa och ta med mig på min resa?
Tommy: - Det finns ingenting..ingenting att köpa, möjligtvis vill du köpa frukost imorgonbitti, jag förstår inte det här..
Det där sista var nog det som gjorde att jag tänkte på spöken, levde Tommy på riktigt eller var han bara kvar där sen 1800-talet..han kanske inte förstod ordet köpa och souvernirer? Fick en kall kår av vårat samtal, Tommy kändes lite annorlunda men rak och ärlig, jag vet inte om jag kommer sova nåt i natt.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar