måndag 5 oktober 2009

Utdrag ur.....

....loggboken den 1/10 2009

Kära Loggbok,

nu har äntligen oktober kommit, kan man säga så även på land? Älskade oktober på båten, det varma kaffet i dom dyngsura kläderna, värmen och förvirringen, synen av forsande vatten överallt.. Nu har jag "irrat" omkring här på land sen den 9 september, det blir 23 dagar. Jag har snittat 3 timmar per dag, båten har känts både nära och oerhört långt bort, blandade känslor.. Någonstans efter Kapten Billes vandrarhem utanför Norrköping inträffade en viss förändring i mitt letande. Mötena kändes sekundära, hur ska någon annan veta vart min båt är?! Möten blev mer anonyma och jag kände att den här resan klarar jag bäst själv, människor i min tillfälliga omgivning hade svårt att förstå allvaret i min resa.. Jag bestämde mig för att byta ut den kärleksfulla röda färgen mot en kallare blå (har inget med Malin Holmberg att göra, det bara ser ut så när jag ser på min karta på kvällarna), mer målinriktad, jag ska hitta båten innan den sista oktober.

Mina möten och dess beskrivningar ger inget längre, ingen har hört av sig under mitt letande på de platser jag besökt, jag förstår dom, vem har sett en båt som dessutom är min i exempelvis Mjölby!? Jag kommer inte ge upp kära loggbok, en dag är vi på båten igen, jag passar inte in här.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar