onsdag 21 oktober 2009

Utdrag ur....

....loggboken den 21/10 2009

KÄRA loggbok!!

Idag såg jag HELA båten, jag stod framför den, klappade den försiktigt, den var kall, iskall, den bar på många repor..nästan som ärr tänkte jag. Den uppenbarade sig ändå. Den kändes tom, var fanns alla som var med på den förut? Jag ropade efter någon...tyst, alldeles dött. Jag lutade örat mot skrovet. Det var kallt. Natten innan drömde jag att jag tappade tänderna, jag försökte slå någon men min kraft räckte inte fram...

Den här båten har ingen själ längre tänkte jag. Min båt finns inte längre.

Imorgon når jag Wanås. Jag har bestämt mig för att höra av mig.

Kram

1 kommentar:

  1. STORT välkomnande till Wanås från min tanke!
    Du är i sanning Modig, Uthållig, Envis, Uppfylld. Kankse Utdränerad, Utmattad, Uttröttad.
    Möjligen Saknad men också Uttjatad!
    Du är en enda stor HEMLIGHET!
    Det där med att drömma om att alla tänderna trillar ur munnen känner jag igen från min ungdom!
    Pax et Bonum
    GP

    SvaraRadera